In aceste zile a fost lansata metodologia de desfasurare a Taberelor Studentesti de Vara 2014.
Conform metodologiei, taberele de vară se adresează atât studenților cu rezultate academice remarcabile, cât și celor proveniți din grupuri sociale dezavantajate, costurile de cazare si masa fiind suportate de catre Ministerul Tineretului si Sportului.
Ministerul acordă în acest an 6000 de locuri pentru studenți , acestea repartizându-se universităților în funcție de numărul de studenți bugetați. Procesul de înscriere și selecție a studenților se va desfășura în cadrul fiecarei facultăți, studentii putând să depună cereri prin care solicită un loc de tabără atât la secretariatele facultăților, cât și prin serviciile de fax ale acestora. Listele finale ale studenților beneficiari vor fi publicate pe site-urile facultăților în data de 23 mai 2014.
Taberele se vor desfășura în stațiunile frecventate de studenți la mare și la munte, conform următoarelor perioade:
Seria I 14.07 – 19.07 Seria VI 08.08 – 13.08
Seria II 19.07 – 24.07 Seria VII 13.08 – 18.08
Seria III 24.07 – 29.07 Seria VIII 18.08 – 23.08
Seria IV 29.07 – 03.08 Seria IX 23.08 – 28.08
Seria V 03.08 – 08.08
Categoriile de studenti beneficiari sunt:
a) Cazurile sociale, studentii orfani de ambii parinti, cei proveniti din casele de copii sau plasament familial, romi, absolventi ai liceelor din mediul rural sau din orase cu mai putin de 10.000 de locuitori si cei care beneficiaza de bursa sociala, reprezentand 15% din locurile repartizate universitatii;
b) Studentii cu rezultate deosebite obtinute la invatatura in anul precedent de scolarizare cu o pondere de mai putin de 85% din locurile atribuite, cei care au activitati in cadru organizat al universitatiilor, la diverse manifestari culturale, artistice, stiintifice si sportive, in pondere de minim 15% dintre acestia.
Perioadele procesului de inscriere si selectie:
Inscrierea prin depunerea unei cereri tip la secretariatul facultatii(se gaseste in anexele de mai jos) pana in data de 21 mai 2014(inclusiv).
23 Mai – Afisarea listei cu studentii care si-au depus cerere pentru ocuparea unui loc de tabara
30 Mai – Desemnarea comisiilor pe fiecare facultate
2 iunie- 6 iunie – Analiza cererilor si a listelor intocmite de secretariate de catre comisii
9 iunie – Afisarea procesului verbal de selectie a studentilor beneficiari
9-10 iunie – 48 de ore pentru contestatiile care se depun la secretariat
12 iunie – se va intruni o noua comisie pentru solutionarea contestatiilor
16 iunie: Afisarea Listelor finale cu studentii beneficiari ai locurilor de tabara
30 iunie – 2 iulie: Repartizarea locurilor de tabara in functie de alegearea studentului
4 iulie: Afisarea Listelor cu studentii beneficiari, locatia si perioada locurilor de tabara
Anexe:
Cererea tip (in cazul studentilor cu rezultate bune se depune cererea si documentele care sa justifice activitatea – in cazul in care exista-; in cazul studentilor care se incadreaza la locurile de tabara sociale se depune cererea insotita de documentele justificative)